2 Temmuz 2012 Pazartesi

Pizza Pizza


KOLAY PİZZA

Farklı bir şeyler denemek istiyorsanız eğlenceli ve farklı bir tarifle kendi pizzanızı yapabilirsiniz. Ben bu tarifi sanırım televizyonda hatta Oktay Ustanın  programında görmüştüm denemek istedim hatta ilk denememin üzerinden 1 yıl bile geçti. Geçenlerde tekrar yapalım da bir yiyelim dedim ve yaptım. Tabi birde sizinle paylaşmak istedim.

Malzemeler;
  • Milföy hamuru
  • İstediğiniz çeşit iç malzeme ( ben taze soğan, sosis, sucuk kullandım)
  • 1 çorba kaşığı ketçap
  • 1 çorba kaşığından çok az fazla salça
  • Ilık su 
  • 1 çorba kaşığı yağ
  • tuz karabiber pulbiber vs istenen bütün baharatlar
  • istenilen miktarda kaşar peyniri
Yapılışı ise şöyle..

Milföy hamurlarımızı yan yana koyup bir merdane yardımız ile birleşmelerini sağlıyoruz. Hamurları birleştirdikten sonra bir çatal yardımı ile üzerinde delikler açıyoruz. Bu delikler hakkında söylemek istediğim bir kaç şey var. Eğer bu delikleri açmazsanız milföy hamurları kendi özelliğini göstererek kabaracaktır. Eğer pizzanızı o şekilde istiyorsanız delikleri çok sık yapmanıza gerek yok. Pizzanız ince hamurlu olsun istiyorsanız delikleri sıklıkla yapmanız gerekiyor. Sırada sosunun hazırlanışı var. Bunun içinde bir parça ılık suda  salçamızı eritiyoruz. İçine ketçabımızı ve diğer baharatlarımızı katıyoruz. Tabi kaşarlarımızı  rendeledik malzemeleri de istediğimiz ölçüde de kestik . Önce sosumuzu hamurun üzerine yayıyoruz ve sonra malzemelerle sanatımızı konuşturuyoruz. Yaklaşık 200 derecelik fırında pişene kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun .  :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder