9 Temmuz 2012 Pazartesi

Miss Çorba

AYŞE YENGE ÇORBASI



Bizim ailemizin vazgeçilmez çorbası. Bu çorbayı yiyen bir daha bir daha bir daha yemek istiyor. Sevgili (aynı zamanda rahmetli) Ayşe Yengemin bu çorbasıyla tanıştığımda çok küçüktüm.Tekirdağ'da yazlıklarında kalıyorduk. Çocukken bazen karışık şeyleri sevmezsiniz. Bana o kadar karışık gelmişti ki içememiştim. Ayşe yengem duruma el koymuştu." Hadi be kızım içiver benim için sonra diceksin (Anne tarafımdan akrabamız olur Ayşe Yengemler. Bu detayı niye verdim annemler Bulgaristan dan gelme ve haliyle yaşlı olan aile bireylerimizde çok beğendiğim farklı bir konuşma tarzı var. Bende yazıya ancak böyle aktarabilirim dedim. ) Ayşe Yenge ver biraz daha diye" . Ayşe Yengem haklıydı. O günden sonra bu çorbadan hep içtim. İçiş o içiş. Bu çorba sülalemde patladı gitti. :) Bende dedim biz bu kadar beğenirken bu lezzeti paylaşmamak ve Ayşe Yengemi bir kez daha anmak için sizinle bu özel çorbayı paylaşmak istiyorum.

Malzemeler;
  • 1 orta boy soğan
  • 1 orta boy patates
  • 1 veya biraz daha fazla avuç hesabı şehriye
  • 1 yumurta
  • 4 kaşık yoğurt
  • tavuk otu (sanırım Türkiye' de zahter kekiği deniyormuş,detayları anlatacağım)
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • tuz , karabiber
  • 2 yemek kaşık yağ
  • 1 tavuk bulyon
Yapılışına geçmeden önce şu tavuk otunu anlatmak istiyorum. Anneannemler tavuk otu derlermiş Bulgaristanda. Biz bu otu oradaki akrabalarımızdan istiyorduk ya da gidenlerden rica ediliyordu getirtiliyordu. Sonra bu ottan Eskişehir'de satıldığını öğrendik. Biz görüntüsünden ve kokusundan ne olduğunu anladığımız için isim de pek önemsizdi bizim için. Annem de biraz araştırmış. Sanırım bu ot zahter kekik olarak geçiyor. İşin özü bu ottan bulabilirseniz her tavuk yemeğinize katabilirsiniz çünkü tüm tavuk yemeklerini inanılmaz güzel  yapıyor. Ne de olsa tavuk otu sonuçta.

Yapılışı;

Soğanları ve patatesleri küçük küçük doğruyoruz. Özellikle çorba içinde soğan sevmezseniz soğanları baya küçük doğrayın.Patatesler de küçük küp şeklinde olacak. Soğanları 2 kaşık yağımızda patates ve tuzla birlikte iyice kavurduktan sonra içine suyumuzu ve şehriyelerimizi ekliyoruz. Onlar o şekilde kaynamaya başladıktan sonra 5 dk da pişmeleri için bekliyoruz ve terbiyesine geçiyoruz. Yoğurt ve yumurtamızı ayrı bir kapta çırpıp içine limon suyumuzu ekliyoruz. Kaynayan suyumuzun içine ılıştıra ılıştıra ekleyip bütün terbiyeyi çorbamıza karıştırıyoruz. Bundan sonra kaynamaya başlayınca tavuk otumuzu ve karabiberimizi ekleyip çorbamızı hazır hale getiriyoruz.
Not: Tavuk bulyon arzuya göredir. Biz hep koyarız. Tavuk suyu varsa boşverin bulyonu suyundan koyun. Hatta birazda etinden ohh miss.

AFİYET OLSUN :)

Seni özledim Ayşe Yenge. Bak şimdi dostlarımda senin çorbandan içecekler. İyi ki yedirmişsin zamanında bana bu çorbadan





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder