4 Temmuz 2012 Çarşamba

Muffin

 MUZLU MUFFİN


Çok tatlılar bence. Onlar aslında muzlu muffindi. Tuğçe dokundu böyle oldu. Bu tarif uzmantv.com daki muffin tarifi. Ben de öyle yapacaktım. Ama kakao ya da çikolata ya olan düşkünlüğüm bu güzel muffinleri de zenci yaptı. İşte geliyorlar .

 Malzemeler;
  • 3 adet muz
  • 2 su bardağı un
  • yarım su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • yarım çay bardağı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin 
  • yarım su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
Birde sevgi. Bu güzelliklerin öyle güzel olmasını istedim ki içine fazla sevgi kaçmış olabilir.

Yapılışı;
Muffinlerimizi yapmaya başlamadan önce bütün sıvı malzemelerimizi oda sıcaklığını gelmesi içi önceden buzdolabından çıkarıyoruz. İlk öncelikle şeker ve yumurtalarımızı bir miktar çırpıp içine sıvı malzemelerimi karıştırıyoruz. Sonra vanilinimizi katıp çırpıyoruz.3 adet tam olgunlaşmış muzumuzu son anda soyup, bir çatal yardımı ile eziyoruz ve karışımımızın içine ekliyoruz. Unumuzu, kabartma tozumuzu ve karbonatımızı birbirine karıştırıyor ondan sonra sıvı karışımın içine ekliyoruz. Yalnız bu işlemden sonra artık hamurumuzu düşük devirde çırpıyoruz. Bundan sonrasıysa artık sizin. Muzlu muffinlere başka en çok ne yakışır. Benim tercihim kakaoydu ve içine 1 belki 2 çorba kaşığı kakao koydum isteğinize bağlı ceviz fındık fıstık ne isterseniz. 175 derecelik fırında kapağını hiç açmadan pişiriyoruz. Sevgiyi unutmadınız değil mi? İster süslerken ister yapım aşamasında her an sevginizi kattığınızdan eminim. Ben muffinlerim bana gülsünler istedim bunu yaptım. Peki sizinkiler nasıl olacak?
lütfen denerseniz bana da bir resim göndermeyi unutmayın 

AFİYET OLSUN :)
Önemli not: Eğer keklerinizi şekerli seviyorsanız şekeri arttırmayı unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder