23 Ağustos 2009 Pazar


KESME KURABİYE

İkiz bebeklerim blogunun sahibinin isteği üzerine yaptığım kalıpla kesilen kurabiyeler bunlar. Bu Ramazan ayında pek gitmeyecek belki ama akşam iftardan sonra dinlenme faslında çok da iyi gelebilir. Bu kesme kurabiyeler mantar kurabiye hamurundan yapıldı. Onun değişik bir tadı var ve bende çok sevdiğim için ondan yaptım. Geciktiği için kusura bakmayın.
MALZEMELER;
  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı nişasta
  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
HAZIRLANIŞI;
Margarinimizin mümkün olduğunca yumuşak olması gerekiyor ve fazla iri
olmayan bir bardakla ölçüdüğünde bu ölçü tutuyor. Silme iki kahve fincan bir bardak olduğu için ben 4 fincan un ve 4 fincan nişasta koydum. Önce un, nişasta, şeker, kabartma tozu ve vanilya kuru kuruya karıştırılır.Sonra yağ eklenerek yoğurulur. Hamurun kulak memesi kıvamında olması gerekiyor. Sonra yumruk büyüklüğündeki parçalara ayrılır.Bir merdane yardımı ile yarım cm incelene kadar açılır ve kalıplar yardımı ile kesilir. 180 derecelik fırında pembeleşmesine izin verilmeden pişirilir.
AFİYET OLSUN...

4 yorum:

  1. çok çok teşekkür ediyorum,tarifi görünce mutlu oladum çok :)
    benim civciklere en kısa sürede yapacağım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. sizi kırmak istemedim ve bir an önce yapmak istedim biraz geç oldu ama kusura bakmayın o tatlı civciklere ve size afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyorlar:) diş buğdayı zamanı kurabiyeleri diş şekline çevirip sunum yapılabilir sanırım.ortalarına marmelat felan da konur bunların di mi ama :)

    YanıtlaSil