4 Nisan 2013 Perşembe

Öğrenci İnsan Ne Yer #4 (Salata)

Salata


Ben ve benim bütün arkadaşlarım ' yaban ellerde ' yemek yiyememekten şikayetçiyiz. Salatanın yüzünü zor görüyoruz. Ankara' ya gidip geldiğim zamanlarda marulu ıspanağı çiğ çiğ bir hafta hiç bıkmadan yediğimi bilirim. Demek ki bünye limon istiyor diye düşünüyordum. Belki de kültür gereği salata istiyoruzdur.

Salata Türk Mutfağında bence çok büyük bir paya sahip ama gelişen dünyanın koşullarında salatayı unutuyoruz. 

Okulumuzda (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi' nde okuyorum) yemekhanemiz var.(!) Kalitesi sorgulanır. Yaptıkları salatayı yiyebilmeniz için survivor ' da yaşamanız gerek. Orada bile olsanız mideniz almayabilir. Sebzelerin iyi yıkanmadığı çok açık belli oluyor haliyle bizde yiyemiyoruz.

Yaz da geliyor. Baharın başlangıcıyla güzel domatesleri de gördük. (Oturduğum yerde güzel sebze satan pek fazla yer yok. Marul falan bulamıyorum.) Evde olan salatalık malzemelerimizle biz de evimizin salata mevsimini açmış bulunuyoruz. 

Bol limonlu az yağlı salata yemeklerle iyi gidiyor. 

Eğer siz bulabiliyorsanız marullu ıspanaklı salata da yapın benim yerime yiyin.

Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder