22 Nisan 2013 Pazartesi

Ben Yaptım

Annemin mutfağa girip saatler içinde 15 kişiye hazırladığı yemeklere, ikramlarına hastayım. Aslına bakarsanız her kızın hayali gibi bende öyle güzel yemekler yapabilmeyi annem gibi maharetli ve becerikli olmayı istiyorum. Dün 3 kişilik bir topluluk için mutfağa attım kendimi ve tatlı olarak bunu yaptım.


Bu kekin her şeyini ben yaptım . Hatta şöyle yaptım. Öncelikle 
Malzemeler:

Kek için :
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 3,5 su bardağı un
  • Kakao
  • 1,5 su bardağı şeker
Kreması :
  • 1 paket krem şanti
  • Damla çikolata
Üstü İçin :
  • Çikolata sosu
  • Nescafe
Yapılışı ;

3 yumurta ve şeker çırptım.. Hafif kabardıktan sonra içine sıvı malzemeleri koydum. Katı malzemeleri de elekten geçirerek kıvamını buluncaya kadar çırptım.

180 derecelik fırında pişirdim. Keki düz bir fırın tepsisinde ya da düz kek kalıbında pişirebilirsiniz. Kek piştikten sonra keki ortadan ikiye böldüm. Altta kalan kısmı nescafe ile ıslattım. İçine damla çikolata kattığım krem şantinin bir kısmını üzerine yaydım. Üst parçasını kapattım üstünden kahve döktüm ama tersinden de dökebilirsiniz. Kalan şantiyle bütün keki kapladım. 

Ve son dokunuş çikolata sosunu tepe noktasından akıttım. Çikolata sosunu verdiği tarife göre yaptım ama biraz daha akışkan yapabilirmişim. Daha güze akarmış.

Umarım denersiniz :)

Afiyet Olsun...

Not: Bu kız nasıl diyette demeyin benim doktorum her şeyi yememe izin veriyor. O pastadan sadece küçük bir dilim yedim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder